Zasady Składania Odwołań oraz Rozwiązywania Sporów
§ 1 ODWOŁANIA OD DECYZJI W PRZEDMIOCIE ZAWIESZENIA LUB USUNIĘCIA KONTA
1. Na zasadach określonych w Regulaminie i Postanowieniach Szczególnych, Doginoga może zawiesić lub usunąć Konto. Decyzja w przedmiocie zawieszenia lub usunięcia Konta jest wykonywana natychmiastowo.
2. W przypadku zawieszenia lub usunięcia Konta, Użytkownik otrzyma niezwłocznie uzasadnienie decyzji o zawieszeniu lub usunięciu jego Konta, na swój aktualny adres e-mail przekazany Doginoga.
3. Zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Użytkownik odpowiedzialny jest za bieżące aktualizowanie swoich danych, w tym swojego adresu e-mail. W przypadku, gdy adres e-mail Użytkownika, o którym mowa w ust. 1 jest nieaktualny, Użytkownik ponosi negatywne skutki braku zaktualizowania swego adresu e-mail, zaś uzasadnienie decyzji, o której mowa w ust. 2 powyżej uznaje się za skutecznie doręczone Użytkownikowi w chwili wysłania wiadomości zawierającej uzasadnienie na adres e-mail Użytkownika udostępniony Doginoga.
4. Użytkownikowi może złożyć odwołanie od decyzji o zawieszeniu lub usunięciu jego Konta w terminie 30 dni od dnia przesłania mu uzasadnienia tej decyzji przez Doginoga. Doginoga nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie poczty elektronicznej Użytkownika, w tym ewentualny brak doręczenia wiadomości zawierającej uzasadnienie z uwagi na zapełnienie skrzynki poczty elektronicznej Użytkownika lub wadliwe zakwalifikowanie wiadomości zawierającej uzasadnienie decyzji przez skrzynkę poczty elektronicznej Użytkownika i przypisanie takiej wiadomości do kategorii SPAM lub innej, skutkującej brakiem zapoznania się przez Użytkownika z takim uzasadnieniem.
5. Podstawą Odwołania mogą być okoliczności udowadniające brak dokonanego przez Użytkownika naruszenia Regulaminu stanowiącego podstawę zawieszenia lub usunięcia Konta, brak jego winy lub inne wyjątkowe okoliczności. Odwołanie Użytkownika powinno zawierać uzasadnienie.
6. W przypadku braku otrzymania uzasadnienia decyzji o zawieszeniu lub usunięciu Konta, w szczególności z przyczyn, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, Użytkownik powinien niezwłocznie poinformować o tym fakcie Doginoga poprzez formularz kontaktowy opublikowanym w Platformie pod adresem: https://doginoga.pl lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: hello(a)doginoga.pl. W przypadku, gdy brak wysłania uzasadnienia leży po stronie Doginoga, termin do złożenia odwołania liczyć należy od dnia jego wysłania w następstwie zgłoszenia Użytkownika.
7. Jeżeli w wyniku odwołania Użytkownika, Doginoga zmieni decyzję w sprawie zawieszenia lub usunięcia Konta, Doginoga niezwłocznie przywróci Użytkownikowi dostęp do Konta.
§ 2 TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO W PRZYPADKU UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Platformy i świadczonych Usług drogą elektroniczną mogą być zgłaszane przez Użytkownika poprzez formularz kontaktowy opublikowanym w Platformie pod adresem: https://doginoga.pl/contact lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: hello(a)doginoga.pl. Doginoga zobowiązuje się do rzetelnego zbadania okoliczności zaistnienia nieprawidłowości.
2. W celu możliwie szybkiego rozpatrzenia, reklamacja powinna zawierać opis przyczyny reklamacji oraz dane konieczne do identyfikacji Użytkownika, w tym opcjonalnie jego adres.
3. Doginoga rozpatrzy reklamację oraz powiadomi Użytkownika o jej rozstrzygnięciu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni od daty otrzymania reklamacji na adres e-mail wskazany przez Użytkownika podczas tworzenia Konta lub pocztą na adres podany w reklamacji.
4. Powyższe postanowienia nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Użytkownika swoich praw zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
5. Użytkownik ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z zasadami określonymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na stronie: https://uokik.gov.pl.
§ 3 ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
1. Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu i powinien być interpretowany zgodnie z tym prawem. W przypadku sporu między Użytkownikiem, a Doginoga, Użytkownik może złożyć pozew do sądu właściwego według właściwości ogólnej.
2. Użytkownik i Doginoga zobowiązują się dołożyć wszelkich starań, w celu załatwienia zaistniałych między nimi sporów w sposób polubowny – w szczególności poprzez opisaną w niniejszym dokumencie procedurę odwoławczą.
3. Doginoga zachęca, aby w przypadku wszelkich sporów skontaktować się w pierwszej kolejności z Doginoga w celu ich ugodowego rozwiązania - poprzez formularz kontaktowy opublikowany w Platformie pod adresem: https://doginoga.pl/contact lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: hello(a)doginoga.pl, wraz z dokładnym opisem roszczeń Użytkownika oraz ich uzasadnieniem.
4. W przypadku braku rozwiązania sporu w sposób polubowny, Użytkownik może również skorzystać z alternatywnych metod rozwiązywania sporów takich jak mediacja konsumencka. Doginoga nie jest zobowiązana do korzystania z takich metod rozwiązywania sporów z Użytkownikami.
5. Regulamin nie określa zasad rozwiązywania sporów między Użytkownikami zawierającymi transakcje dotyczące Psów. Jednakże, w przypadku powstania takich sporów, Doginoga zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań ułatwiających zakończenie takiego sporu z poszanowaniem praw obu stron umowy sprzedaży Psa. W przypadku zgody stron takiego sporu, Doginoga może w szczególności wziąć udział w negocjacjach, rokowaniach oraz mediacjach mających na celu polubowne zakończenie sporu. W przypadku sporów przed sądem, Doginoga może również złożyć wniosek o wstąpienie do takiej sprawy w charakterze interwenienta ubocznego.
6. W przypadku Użytkownika będącego konsumentem, może on skorzystać z usług instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich w Polsce. Rejestr takich instytucji prowadzony jest przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
7. W przypadku sporów między Użytkownikami, konsument może nadto:
a) uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między konsumentem, a sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
b) zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25, t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 229), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa stosowne rozporządzenie;
c) zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25, t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 229), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem, a sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.