Regulamin Korzystania z Konta Hodowli
§ 1 WPROWADZENIE
Niniejszy dokument określa zasady i warunki korzystania z funkcjonalności udostępnionych w Koncie Hodowli. Funkcjonalności te stanowią interfejs opracowany przez Doginoga i udostępniony w Platformie. Prosimy o uważne zapoznanie się z treścią niniejszego dokumentu przed założeniem Konta Hodowli.
§ 2 DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie określenie i zwroty mają następujące znaczenie:
1. Aplikacja – informacja Nabywcy o chęci nabycia Psa z określonej Hodowli. Oświadczenie to nie stanowi oferty ani oświadczenia woli kupującego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93, z późn. zmianami). Złożenie Aplikacji ma na celu skontaktowanie Nabywcy i Hodowli oraz ułatwienie zawarcia przez Nabywcę z Hodowlą umowy sprzedaży określonego Psa wskazanego w Ogłoszeniu, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym przepisami Ustawy o ochronie zwierząt;
2. Ogłoszenie – witryna utworzona w Platformie przez Hodowlę za pośrednictwem udostępnionego w opcjach Konta Hodowli formularza, dotycząca konkretnego Psa znajdującego się w jej fizycznej hodowli lub Psa, który ma się narodzić w przyszłości. Ogłoszenie ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi oferty ani oświadczenia woli sprzedającego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93, z późn. zmianami). Utworzenie Ogłoszenia ma na celu udostępnienie Użytkownikom oraz Odwiedzającym informacji o możliwości zawarcia z Hodowlą umowy sprzedaży określonego Psa wskazanego w Ogłoszeniu, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym przepisami Ustawy o ochronie zwierząt;
3. Opłata manipulacyjna – opłata pobierana przez Doginoga od Hodowli, z tytułu świadczonych przez siebie Usług Weryfikacji Transakcji, jako procent od wartości ceny sprzedaży Psa;
4. Portfel Hodowli – Usługa świadczona przez Doginoga, która w ramach Usługi Gwarancyjnej umożliwia Hodowli utworzenie wirtualnego portfela w Platformie umożliwiającego podgląd środków pieniężnych otrzymanych przez Hodowlę od Nabywcy w ramach zawartej określonej umowy przedwstępnej sprzedaży lub umowy sprzedaży przez ww. Użytkowników, a także środków pieniężnych, które mają zostać uiszczone w przyszłości, tj. stanowiących wierzytelność Hodowli wobec Nabywcy (z tytułu zapłaty zadatku lub ceny sprzedaży Psa, zgodnie z treścią zawartej umowy przedwstępnej sprzedaży lub umowy sprzedaży) oraz środków pieniężnych stanowiących wierzytelność Nabywcy wobec Hodowli (z tytułu zwrotu zadatku, zgodnie z zawartą umową przedwstępną sprzedaży lub umową sprzedaży);
5. Usługa Gwarancyjna - usługa świadczona przez Doginoga w ramach Weryfikacji Transakcji bezpośrednio przez Doginoga lub za pośrednictwem innego podmiotu uprawnionego przez Doginoga, mająca na celu ochronę Użytkowników oraz zapewnienia prawidłowości zawieranych przez nich umów sprzedaży. Usługa Gwarancyjna polega na ułatwieniu Stronom realizacji płatności świadczeń pieniężnych, za pośrednictwem Operatora Płatności, takich jak zapłata zadatku, na podstawie umowy przedwstępnej sprzedaży, ewentualny zwrot zadatku, a także zapłata ceny sprzedaży lub jej części, na podstawie umowy sprzedaży Psa zawartej zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym Ustawy o ochronie zwierząt. Celem Usługi Gwarancyjnej jest zapewnienie bezpiecznego i przejrzystego mechanizmu rozliczeń poprzez wykorzystanie infrastruktury technicznej Operatora Płatności, która umożliwia sprawny nadzór nad przepływem środków pieniężnych. Usługa ta, w zakresie, w jakim jest świadczona przez Doginoga, ma wyłącznie charakter organizacyjno-techniczny i nie stanowi usługi finansowej, depozytowej ani powierniczej w rozumieniu przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
6. Weryfikacja Transakcji – opisana w Regulaminie procedura realizowana w ramach zaakceptowanej przez Hodowlę Aplikacji, na którą składają się działania faktyczne przeprowadzane przez Doginoga, mająca na celu ułatwienie za pośrednictwem opracowanych narzędzi, mechanizmów i procedur bezpiecznego sposobu zawierania umów sprzedaży Psów przez Hodowle oraz Nabywców, w sposób oraz o treści zgodnej z brzmieniem przepisów obowiązującego prawa, w szczególności Ustawy o ochronie zwierząt, a także innymi wymogami określonymi w Regulaminie.
§ 3 FUNKCJE PLATFORMY
1. Poza funkcjami przewidzianymi dla Odwiedzających, Platforma umożliwia również korzystanie w szczególności z następujących funkcjonalności, udostępnionych w dedykowanych zakładkach, zamieszczonych w opcjach Konta Hodowli:
a) kontakt z Hodowlami za pośrednictwem funkcji bezpośrednich wiadomości oraz przechowywanie wysłanych i odebranych wiadomości,
b) przechowywanie informacji o statusach złożonych Aplikacji,
c) przechowywanie informacji o zakupionych Psach,
d) dodawanie oceny Hodowli po zawarciu umowy sprzedaży i zakończeniu procesu Weryfikacji Transakcji oraz przechowywanie informacji o dodanych ocenach,
e) tworzenie i edycji Profilu Hodowli w dostępnym zakresie, a w szczególności tworzenia i edycji regulaminu Hodowli, jej opisu, opisu prowadzących ją osób, albumów zdjęciowych prezentujących Hodowlę, informacji o osiągnięciach Hodowli,
f) dostęp do Portfela Hodowli,
g) dodawanie przez Hodowlę Ogłoszeń poprzez wypełnienie formularza udostępnionego opcjach Konta,
h) zarządzanie prowadzoną przez siebie hodowlą Psów poprzez dostępne narzędzia informatyczne, m.in. poprzez tworzenie i edycję kalendarza miotów, ukazującego w szczególności numer miotu, status miotu, płeć Psów w poszczególnych miotach oraz dostępność Psów z poszczególnych miotów,
i) zarządzanie zamieszczonymi Ogłoszeniami – w celu ich uporządkowania i usystematyzowania,
j) przechowywanie informacji o Użytkownikach, którzy zakupili Psy w danej Hodowli,
2. W celu korzystania z funkcjonalności określonych w ust. 1 powyżej należy postępować zgodnie z poleceniami oraz dostępnymi opcjami interfejsu Platformy.
§ 4 ZASADY PUBLIKACJI OGŁOSZEŃ
1. Ogłoszenia udostępniane przez Hodowlę w Platformie, są dostępne do wyświetlenia dla wszystkich osób korzystających z Platformy - Użytkowników oraz Odwiedzających. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących danego Ogłoszenia, Użytkownicy mają możliwość skontaktowania się z Hodowlą za pośrednictwem wiadomości bezpośrednich poprzez kliknięcie odpowiedniego odsyłacza w opcjach Ogłoszenia.
2. Wraz z chwilą publikacji Ogłoszenia Hodowla udziela Doginoga niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie i nieodpłatnej licencji na utrwalanie, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie całości lub dowolnego fragmentu Ogłoszenia - w celu jego wyświetlania w Platformie oraz realizacji pozostałych Usług, a także w dowolnym miejscu za pośrednictwem sieci Internet, w tym w wyszukiwarkach internetowych oraz portalach społecznościowych. Licencja obejmuje również uprawnienie do wykonywania praw zależnych do utworów, a w tym do korzystania ze stworzonych opracowań. Udzielenie licencji jest niezbędne do korzystania z pełnej funkcjonalności Platformy.
3. Treść każdego Ogłoszenia powinna zawierać informacje zgodne z prawdą oraz spełniać wymogi określone w treści formularza dodawania Ogłoszenia, udostępnionego w opcjach Konta.
4. Każde z Ogłoszeń powinno zostać przypisane do odpowiedniej kategorii uwzględniającej cechy Psa objętego określonym Ogłoszeniem, w szczególności rasę tego Psa.
5. Hodowla zobowiązana jest wskazać cenę sprzedaży Psa wyrażoną w złotych polskich lub euro, która stanowić będzie kwotę brutto. Cena ta powinna stanowić cenę sprzedaży Psa, chyba że strony takiej umowy zgodnie postanowią inaczej
6. Ogłoszenie powinno zawierać jasny, dokładny i kompletny opis Psa, wraz z wymienieniem jego cech szczególnych. Opis ten nie może zawierać informacji wprowadzających w błąd co do cech Psa oraz warunków jego sprzedaży. Ogłoszenie powinno zawierać informację o celu w jakim Pies może zostać wykorzystany, tj. w celu hodowlanym lub niehodowlanym (w tym Psy z wadami fizycznymi).
7. Ogłoszenie powinno zawierać informację o dodatkowych uprawnieniach Hodowli, o których mowa w § 6 ust. 5 poniżej. Uprawnienia te znajdować się będą w treści umowy sprzedaży zawieranej przez Użytkowników.
8. Jedno Ogłoszenie może dotyczyć tylko jednego Psa. Jeden Pies może zostać objęty wyłącznie jednym Ogłoszeniem.
9. W treści Ogłoszenia jak i w żadnym innym miejscu, nie można zamieszczać treści reklamujących usługi konkurencyjne w stosunku do Platformy. Za usługi konkurencyjne należy uznać w szczególności inne portale internetowe publikujące ogłoszenia sprzedaży zwierząt przez hodowle zwierząt.
10. Ogłoszenie zostaje udostępnione w Platformie niezwłocznie po włączeniu przez Hodowlę widoczności ogłoszenia. Możliwość włączenia widoczności Ogłoszenia następuje po wypełnieniu wszystkich wymaganych informacji dotyczących Psa. Ogłoszenie to publikowane jest do czasu wyłączenia jego widoczności przez Hodowlę, sprzedaży Psa albo usunięcia Ogłoszenia przez Hodowlę lub Doginoga.
11. Hodowla, do czasu zawarcia umowy przedwstępnej lub umowy sprzedaży i wpłaty zadatku lub całości ceny sprzedaży Psa przez Nabywcę, może dokonać modyfikacji informacji zawartych w Ogłoszeniu. Modyfikacje te zostają niezwłocznie wprowadzone do Ogłoszenia po ich zatwierdzeniu przez Hodowlę. Hodowla nie może zmienić Ogłoszenia w taki sposób, iż dotyczyć będzie ono innego Psa niż Pies, który pierwotnie został takim Ogłoszeniem objęty.
12. W przypadku usunięcia Konta Hodowli, Doginoga wyłączy widoczność wszystkich informacji i Ogłoszeń zamieszczonych przez taką Hodowlę.
§ 5 ZASADY SKŁADANIA APLIKACJI
1. Nabywca może w każdym czasie złożyć w Hodowli Aplikację. Aplikacja powinna zawierać uzasadnienie oraz odpowiedzi na pytania zawarte w formularzu. Aplikacja składana jest w ramach konkretnego Ogłoszenia.
2. W zależności od statusu Psa w danym miocie, Aplikacja może dotyczyć Psa możliwego do odbioru lub do odbioru wkrótce, a także Psa, który jeszcze się nie narodził, a który ma się narodzić w określonej Hodowli w przyszłości.
3. Aplikacja o Psa wysłana do Hodowli nie jest równoznaczne z rezerwacją psa i nie gwarantuje zawarcia umowy sprzedaży Psa. Złożona Aplikacja może zostać zaakceptowana albo odrzucona przez Hodowlę. Decyzja w przedmiocie jej akceptacji albo odrzucenia zależna jest wyłącznie od Hodowli, która kieruje się troską o dobro Psa. Hodowla, przed wydaniem decyzji w przedmiocie Aplikacji, może zadać Nabywcy dodatkowe pytania za pośrednictwem wybranego środka komunikacji. Hodowla może odrzucić Aplikację po jej przeanalizowaniu, bez wskazywania przyczyn.
4. Hodowla nie jest związana terminem do akceptacji lub odrzucenia Aplikacji. Do czasu zaakceptowania Aplikacji, Nabywca może ją anulować oraz podać powód jej anulowania.
5. W przypadku odrzucenia lub anulowania Aplikacji, Nabywca nie może złożyć Aplikacji ponownie.
6. Aplikacje można składać wyłącznie w zakresie Psów objętych aktywnym Ogłoszeniem.
7. Po akceptacji Aplikacji, Hodowla oraz Nabywca, mający zamiar zawarcia umowy sprzedaży Psa, powinni postępować zgodnie z instrukcjami udostępnionymi w Platformie, w zakładce Moje Szczenięta, dostępnej z opcji ich Kont. W szczególności powinni oni udostępniać stosowne dokumenty oraz składać niezbędne oświadczenia woli oraz oświadczenia wiedzy, wymagane w ramach Weryfikacji Transakcji oraz Usługi Gwarancyjnej.
§ 6 WERYFIKACJA TRANSAKCJI I USŁUGA GWARANCYJNA
1. Doginoga czuwa nad prawidłowością umów sprzedaży zawieranych przez Hodowle oraz Nabywców w ramach usługi Weryfikacji Transakcji oraz powiązanej z nią Usługi Gwarancyjnej, jednakże skorzystanie z Usług oferowanych przez Doginoga pozostaje wyłączną decyzją Hodowli oraz Nabywcy i wymaga ich zgodnej woli. W celu skorzystania z tych Usług, zawarcie umowy sprzedaży przez zainteresowanych Użytkowników, powinno zostać udokumentowane w Platformie. Doginoga nie odpowiada za jakiekolwiek ustalenia w zakresie sprzedaży Psów dokonane przez Użytkowników poza usługą Weryfikacji Transakcji. Weryfikacja Transakcji związana jest każdorazowo z konkretną Aplikacją. W przypadku powstania roszczeń Hodowli w związku z brakiem zawarcia umowy sprzedaży Psów bądź też niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy przedwstępnej lub umowy sprzedaży Psów przez, Hodowla może zwrócić się do Doginoga w celu uzyskania niezbędnej pomocy prawnej, realizowanej przez Doginoga we współpracy z profesjonalnymi kancelariami prawnymi. Pomoc prawna nie oznacza przyjęcia przez Doginoga lub inny podmiot odpowiedzialności Hodowli wynikających z ww. umów dotyczących Psów. W tym celu, Hodowla powinna skierować stosowną informację na adres email: hello(a)doginoga.pl lub w Panelu Hodowcy.
2. W ramach Usługi Gwarancyjnej, Nabywca uiszcza zapłatę na poczet zadatku lub ceny sprzedaży Psa należnej Hodowli, za pośrednictwem Operatora Płatności. Obsługa płatności dokonywanych na rzecz Hodowli realizowana jest za pośrednictwem Operatora Płatności, w którym Hodowla posiada indywidualnie zweryfikowane konto płatnicze. Proces rozpoczęcia transakcji konta inicjowany jest przez panel Konta Hodowli, za pośrednictwem zintegrowanego Portfela Hodowli. Nabywca otrzymuje następnie informację o możliwości dokonania wpłaty na rzecz Hodowli, a w momencie wyrażenia chęci dokonania płatności zostaje przekierowany do systemu Operatora Płatności, powiązanego z Kontem Hodowli i jej kontem płatniczym. Wypłata środków na rzecz Hodowli następuje niezwłocznie po ich otrzymaniu przez Operatora Płatności. W przypadku płatności ceny sprzedaży lub jej pozostałej części (gdy zawarto umowę przewidującą zadatek), funkcja umożliwiająca dokonanie płatności końcowej zostaje automatycznie odblokowana na 24 godziny przed planowaną datą odbioru Psa.
3. W celu przeprowadzenia Weryfikacji Transakcji, Hodowla oraz Nabywca, powinni udostępnić za pośrednictwem swoich Kont następujące informacje oraz dokumenty na zasadach określonych w Platformie:
a) informację o wybranym sposobie zawarcia umowy sprzedaży Psa oraz elementów przedmiotowo istotnych dla umowy sprzedaży - z uwzględnieniem wpłaty przez Nabywcę kwoty zadatku w wysokości ustalonej przez obie strony takiej transakcji, która to kwota zostanie zaliczona na poczet ceny sprzedaży oraz pozostałej ceny sprzedaży bądź z uwzględnieniem zapłaty przez Nabywcę jednorazowej ceny sprzedaży;
b) w przypadku Hodowli - numer chip Psa, chyba że numer ten został wcześniej wskazany w Ogłoszeniu. Po wpisaniu ww. numeru Hodowla powinna również udostępnić skan metryki Psa, na którym widoczny jest ww. numer;
c) umowę przedwstępną lub Umowę sprzedaży zawartą zgodnie z wzorem udostępnionym w Platformie (w opcjach Konta) wraz z określonymi tam załącznikami. Użytkownicy mogą w każdej chwili dokonać zmiany Psa będącego przedmiotem umowy, spośród Psów wskazanych w Ogłoszeniach konkretnej Hodowli;
d) oświadczenie Nabywcy o zakupie Psa dla celów niehodowlanych lub hodowlanych (jeżeli Hodowla udzieli zgody na zakup Psa w takim celu). W przypadku złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, wzór Umowy sprzedaży udostępniony w Platformie zawiera obowiązek zapłaty kary umownej przez Nabywcę na rzecz Hodowli w wysokości trzykrotności ceny Psa);
e) oświadczenie, iż Nabywca akceptuje cel w jakim Pies może zostać wykorzystany, który to cel Hodowla wskazała w Ogłoszeniu;
f) oświadczenie, iż Nabywca - jeśli kupuje psa do celów hodowlanych:
I. jest wyłącznie członkiem ZKwP (będącego członkiem Międzynarodowej Federacji Kynologicznej - FCI) i przestrzega statutów tych organizacji i wydanych na ich podstawie regulaminów i uchwał związkowych oraz, że nie jest członkiem innych organizacji zrzeszających osoby zainteresowane hodowlą psów rasowych i szkoleniem psów w celach użytkowych lub sportowych, bądź:
II. nie jest członkiem żadnej organizacji zrzeszającej osoby zainteresowane hodowlą psów rasowych i szkoleniem psów w celach użytkowych lub sportowych.
g) wpisać kod odbioru wygenerowany automatycznie przez Platformę i przesłany na adres e-mail kupującego. Kod ten dostępny jest również w panelu Konta Nabywcy w zakładce Moje Szczenięta. Kod ten zostanie wygenerowany z chwilą zapłaty całości ceny sprzedaży. Wpisanie kodu odbioru przez stronę umowy sprzedaży Psa stanowi oświadczenie tej osoby, iż transakcja przebiegła pomyślnie - w szczególności, iż Pies został odebrany oraz stan i cechy odebranego Psa odpowiadają przedmiotowi zawartej przez strony umowy.
4. W umowie zawieranej między stronami, należy zawrzeć w szczególności następujące oświadczenia:
a) w przypadku Hodowli - oświadczenie, iż:
I. Pies wolny jest od wad prawnych oraz nie narusza praw osób trzecich, stanowi jej własność w rozumieniu przepisów prawa cywilnego, zaś w stosunku do Psa nie toczą się żadne postępowania sądowe ani nie stanowi on przedmiotu postępowania zabezpieczającego ani zabezpieczenia;
II. Pies pochodzi z jej hodowli zarejestrowanej w ZKwP pod przydomkiem wskazanym w Platformie, jest po przeglądzie miotu (protokół odbioru powinien być udostępniony Nabywcy do wglądu), został odrobaczony oraz stosownie do wieku odpowiednio zaszczepiony;
III. Pies w chwili zbycia nie wykazuje objawów chorobowych, jest w dobrej kondycji;
IV. matka i ojciec Psa są psami zarejestrowanymi w stowarzyszeniach kynologicznych zrzeszonych w FCI;
V. w przypadku Psa obarczonego wadami - oświadczenie o istnieniu poszczególnych wad.
b) w przypadku Hodowli - oświadczenie, iż:
I. nabywa on Psa w celu zgodnym z celem wskazanym przez Hodowlę w Ogłoszeniu;
II. w przypadku Psa niehodowlanego (pies na kolanka) - Nabywca nie może użytkować Psa w innych celach niż niehodowlanych, w szczególności w celu rozpoczęcia działalności hodowlanej. Pies niehodowlany jest Psem, któremu nie zostaną zrobione uprawnienia reproduktora (w przypadku samca) lub uprawnienia suki hodowlanej (w przypadku suki), nieposiadający miotu (potomstwa) oraz nieuczestniczący w wystawach psów rasowych organizowanych na terytorium RP oraz za granicą;
III. w przypadku Psa nabywanego w celach hodowlanych - oświadczenie, iż nie będzie wystawiał on Psa na wystawie psów rasowych innej aniżeli zorganizowana przez ZKwP lub stowarzyszenie zrzeszone w strukturach FCI;
IV. nie będzie użytkował Psa w cyrku, na pokazach lub wykorzystywał do badań medycznych.
5. W umowie sprzedaży Psa, strony mogą ponadto zawrzeć następujące dodatkowe zobowiązania uregulowane we wzorach umów zamieszczonych w Platformie - w zależności od wyboru Hodowli:
a) prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Psa w wybranym przez Hodowlę terminie w przypadku rozmnażania Psa w strukturach stowarzyszenia nienależącego do FCI lub wykorzystywania psa niezgodnie z umową (w szczególności sprzecznie z oświadczeniami, o których mowa w ust. 4 powyżej);
b) prawo pierwokupu Psa;
c) zobowiązanie do zachowania poufności;
d) kary umowne z tytułu: naruszenia zakazu rejestracji Psa w innym stowarzyszeniu niż ZKwP; naruszenia celu zakupu Psa wskazanego w § 6 ust. lit. b) pkt I; naruszenia zakazu zbycia Psa osobie stowarzyszonej w innym stowarzyszeniu niż ZKwP; w przypadku Psa niehodowlanego - zakazu wystawiania Psa w wystawach psów rasowych organizowanych na terytorium RP oraz za granicą; w przypadku Psa zakupionego w celach hodowlanych - naruszenie zakazu wystawiania psa na wystawie psów rasowych innej aniżeli zorganizowana przez ZKwP lub stowarzyszenie zrzeszone w strukturach FCI; naruszenia poufności.
6. Hodowla wraz z Psem powinna obligatoryjnie wydać Nabywcy metrykę Psa, potwierdzenie wykonania znakowania (chip), umowę sprzedaży, protokół przeglądu miotu, książeczkę zdrowia/paszport. Nadto, Hodowla może wydać Nabywcy inne dokumenty lub przedmioty określone w Ogłoszeniu.
7. Oświadczenia oraz zobowiązania dodatkowe, o których mowa w ust. 4 i 5 powyżej stanowią elementy wzoru umowy sprzedaży udostępnianych Użytkownikom w Platformie. W celu skorzystania z usług Doginoga opisanych w niniejszym Regulaminie, Użytkownicy nie mogą zawrzeć umowy sprzedaży Psa przy wykorzystaniu własnych wzorów umów, nieudostępnionych im w Platformie. W przypadku, gdy umowa zawarta przez Użytkowników nie zawiera jednego z oświadczeń, o których mowa w ust. 4 i 5 powyżej, Doginoga może wezwać Użytkowników do uzupełnienia umowy o brakujące oświadczenia poprzez zawarcie przez nie aneksu do umowy lub złożenia dodatkowych jednostronnych oświadczeń.
8. Umowa, o której mowa w ust. 3 lit c) powyżej określa termin do odbioru Psa z Hodowli, którą ustalają Użytkownicy. W przypadku braku odbioru Psa w ustalonym terminie, każdy z Użytkowników będących stroną transakcji, może wybrać za pośrednictwem Platformy opcję rezygnacji z transakcji. W przypadku, gdy Użytkownicy zawarli umowę przedwstępną z zadatkiem, wybranie tej opcji jest równoznaczne ze złożeniem drugiej stronie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przedwstępnej. Wybierając opcję rezygnacji z transakcji Użytkownik wskazuje powód rezygnacji, a także może zamieścić dodatkowe wyjaśnienia oraz załączniki. Zadatek zostanie rozliczony zgodnie z Postanowieniami Szczególnymi - "Warunki Rozliczenia Zadatku".
§ 7 ROZWIĄZANIE UMOWY, USUNIĘCIE KONTA
1. Hodowla może w każdym czasie, bez podawania przyczyn, zrezygnować z Konta Hodowli, składając Doginoga oświadczenie w tym przedmiocie - poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia woli wybierając opcję usunięcia Konta Hodowli w zakładce „Ustawienia Konta”. W tym celu należy kliknąć odpowiedni odsyłacz oraz wypełnić formularza usunięcia Konta Hodowli. Hodowla może także przesłać stosowne oświadczenie woli o usunięciu Konta Hodowli na następujący adres poczty elektronicznej: hello(a)doginoga.pl. Złożenie oświadczenia o usunięcia Konta Hodowli w jeden z opisanych powyżej sposobów równoznaczne jest ze złożeniem przez Hodowlę jednostronnego oświadczenia o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług związanych z Kontem Hodowli w trybie natychmiastowym. Niezwłocznie po złożeniu takiego oświadczenia woli, Doginoga trwale usunie Konto Hodowli oraz zamieszczone w nim informacje.
2. Poza przypadkami, o których mowa w Regulaminie Platformy Doginoga, Doginoga jest uprawniona do odmowy świadczenia Usług, zablokowania dostępu do Konta Hodowli, zawieszenia Konta Hodowli, rozwiązania umowy o świadczenie usług związanych z Kontem Hodowli w trybie natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia i usunięcia Konta Hodowli korzystającego z Usług w sposób sprzeczny z prawem lub postanowieniami Regulaminu - również w przypadku, gdy Hodowla w całości lub w części nie wypełnia obowiązków określonych w procedurze Weryfikacji Transakcji i Usługi Gwarancyjnej, opisanych w § 6 powyżej. Decyzja o wyborze wskazanych powyżej sposobów działania podejmowane są przez Doginoga z uwzględnieniem charakteru, stopnia oraz skutków stwierdzonego naruszenia, w sposób proporcjonalny do jego wagi i okoliczności konkretnego przypadku.
3. Doginoga zastrzega sobie także prawo rozwiązania zawartej z Hodowlą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną związanych z Kontem Hodowli oraz usunięcia Konta Hodowli - z ważnych przyczyn niezależnych od Doginoga, tj. mających istotne znaczenie dla świadczenia Usług, jak np. zmiana obowiązujących przepisów prawa. Oświadczenie woli Doginoga o rozwiązaniu tej umowy zostanie złożone Użytkownikowi za pośrednictwem wiadomości e-mail – z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia.
4. Doginoga przesyła oświadczenie o rozwiązaniu Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia na adres e-mail podany przez Użytkownika wskazując podstawę takiego wypowiedzenia.
5. Doginoga może odmówić świadczenia Usług i usunąć Konto Hodowli, jeżeli zostało ono założone ponownie po rozwiązaniu Umowy przez Doginoga w trybie określonym w ust. 2-3 powyżej. W takim wypadku, fakt usunięcia Konta Hodowli rozumieć należy za złożenie Użytkownikowi oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług związanych z Kontem Hodowli w trybie natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia.
6. Zawieszone Konto Hodowli nie jest widoczne dla pozostałych Użytkowników oraz Odwiedzających. Zawieszenie Konta Hodowli oznacza czasowe uniemożliwienie korzystania z jego pełnej funkcjonalności. W okresie zawieszenia Konta Hodowli, Hodowla w szczególności:
a) nie ma możliwości realizowania transakcji płatniczych za pośrednictwem konta utworzonego u Operatora Płatności, a tym samym dokonywania i otrzymywania płatności od Nabywców,
b) funkcjonalność Konta Hodowli, w szczególności jego panelu administracyjnego oraz narzędzi zostaje ograniczona do opcji niezbędnych dla Hodowli w celu usunięcia naruszeń pozwalających na odwieszenie Konta Hodowli przez Doginoga,
7. Doginoga przywróci pełną funkcjonalność Konta Hodowli niezwłocznie po ustaniu przyczyn zawieszenia, o ile Hodowla spełni warunki określone w niniejszym Regulaminie oraz ewentualne dodatkowe wymogi określone przez Doginoga.
8. W przypadku, gdy Konto Hodowli zostało zawieszone, ulega ono usunięciu w terminie 2 miesięcy od dnia jego zawieszenia. Usunięcie Konta Hodowli równoznaczne jest ze złożeniem przez Doginoga oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług związanych z Kontem Hodowli w trybie natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia.
9. W przypadku usunięcia Konta Hodowli – w wyniku oświadczenia woli złożonego przez Hodowlę albo Doginoga, bądź usunięcia zawieszonego Konta Hodowli, Doginoga przechowywać będzie dane niezbędne do czasu zakończenia procesu Weryfikacji Transakcji oraz Usługi Gwarancyjnej , a także przez czas przez jaki Doginoga może przechowywać dane osobowe, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Zasady przetwarzania danych osobowych opisuje „Polityka Prywatności” i „Polityka Cookies”.