Regulamin Korzystania z Konta Nabywcy
§ 1 WPROWADZENIE
Niniejszy dokument określa zasady i warunki korzystania z funkcjonalności udostępnionych w Koncie Nabywcy. Funkcjonalności te stanowią interfejs opracowany przez Doginoga i udostępniony w Platformie. Prosimy o uważne zapoznanie się z treścią niniejszego dokumentu przed założeniem Konta Nabywcy.
§ 2 DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie określenie i zwroty mają następujące znaczenie:
1. Aplikacja – informacja Nabywcy o chęci nabycia Psa z określonej Hodowli. Oświadczenie to nie stanowi oferty ani oświadczenia woli kupującego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93, z późn. zmianami). Złożenie Aplikacji ma na celu skontaktowanie Nabywcy i Hodowli oraz ułatwienie zawarcia przez Nabywcę z Hodowlą umowy sprzedaży określonego Psa wskazanego w Ogłoszeniu, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym przepisami Ustawy o ochronie zwierząt;
2. Ogłoszenie – witryna utworzona w Platformie przez Hodowlę za pośrednictwem udostępnionego w opcjach Konta Hodowli formularza, dotycząca konkretnego Psa znajdującego się w jej fizycznej hodowli lub Psa, który ma się narodzić w przyszłości. Ogłoszenie ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi oferty ani oświadczenia woli sprzedającego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93, z późn. zmianami). Utworzenie Ogłoszenia ma na celu udostępnienie Użytkownikom oraz Odwiedzającym informacji o możliwości zawarcia z Hodowlą umowy sprzedaży określonego Psa wskazanego w Ogłoszeniu, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym przepisami Ustawy o ochronie zwierząt;
3. Operator Płatności – podmiot współpracujący z Doginoga na podstawie odrębnej umowy, który za pośrednictwem udostępnionej przez siebie infrastruktury technicznej, zintegrowanej z Platformą, umożliwia dokonywanie natychmiastowych płatności online z tytułu należności przysługujących Hodowli od Nabywcy lub Nabywcy od Hodowli, w związku z zawieranymi przez Hodowlę i Nabywców, przy pomocy Platformy, umów dotyczących Psów;
4. Usługa Gwarancyjna – usługa świadczona przez Doginoga w ramach Weryfikacji Transakcji bezpośrednio przez Doginoga lub za pośrednictwem innego podmiotu uprawnionego przez Doginoga, mająca na celu ochronę Użytkowników oraz zapewnienia prawidłowości zawieranych przez nich umów sprzedaży. Usługa Gwarancyjna polega na ułatwieniu Stronom realizacji płatności świadczeń pieniężnych, za pośrednictwem Operatora Płatności, takich jak zapłata zadatku, jego ewentualny zwrot, a także zapłata ceny sprzedaży lub jej części, na podstawie umowy sprzedaży Psa zawartej zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym Ustawy o ochronie zwierząt. Celem Usługi Gwarancyjnej jest zapewnienie bezpiecznego i przejrzystego mechanizmu rozliczeń poprzez wykorzystanie infrastruktury technicznej Operatora Płatności, która umożliwia sprawny nadzór nad przepływem środków pieniężnych. Usługa ta, w zakresie, w jakim jest świadczona przez Doginoga, ma wyłącznie charakter organizacyjno-techniczny i nie stanowi usługi finansowej, depozytowej ani powierniczej w rozumieniu przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
5. Weryfikacja Transakcji – opisana w Regulaminie procedura realizowana w ramach zaakceptowanej przez Hodowlę Aplikacji, na którą składają się działania faktyczne przeprowadzane przez Doginoga, mająca na celu ułatwienie za pośrednictwem opracowanych narzędzi, mechanizmów i procedur bezpiecznego sposobu zawierania umów sprzedaży Psów przez Hodowle oraz Nabywców, w sposób oraz o treści zgodnej z brzmieniem przepisów obowiązującego prawa, w szczególności Ustawy o ochronie zwierząt, a także innymi wymogami określonymi w Regulaminie.
§ 3 FUNKCJE PLATFORMY
1. Poza funkcjami przewidzianymi dla Odwiedzających, Platforma umożliwia również korzystanie w szczególności z następujących funkcjonalności, udostępnionych w dedykowanych zakładkach, zamieszczonych w opcjach Konta Nabywcy:
a) kontakt z Hodowlami za pośrednictwem funkcji bezpośrednich wiadomości oraz przechowywanie wysłanych i odebranych wiadomości,
b) składanie w Hodowlach Aplikacji o Psy oraz przechowywanie informacji o statusach złożonych Aplikacji,
c) przechowywanie informacji o zakupionych Psach,
d) dodawanie oceny Hodowli po zawarciu umowy sprzedaży i zakończeniu procesu Weryfikacji Transakcji oraz przechowywanie informacji o dodanych ocenach,
e) możliwość udostępniania zdjęć przy dodanych przez Użytkownika ocenach,
f) zmianę opisu Użytkownika oraz danych udostępnionych Doginoga.
2. W celu korzystania z funkcjonalności określonych w ust. 1 powyżej należy postępować zgodnie z poleceniami oraz dostępnymi opcjami interfejsu Platformy.
§ 4 ZASADY PUBLIKACJI OGŁOSZEŃ
1. Ogłoszenia udostępniane przez Hodowlę w Platformie, są dostępne do wyświetlenia dla wszystkich osób korzystających z Platformy - Użytkowników oraz Odwiedzających. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących danego Ogłoszenia, Użytkownicy mają możliwość skontaktowania się z Hodowlą za pośrednictwem wiadomości bezpośrednich poprzez kliknięcie odpowiedniego odsyłacza w opcjach Ogłoszenia.
2. Treść każdego Ogłoszenia powinna zawierać informacje zgodne z prawdą oraz spełniać wymogi określone w treści formularza dodawania Ogłoszenia, udostępnionego w opcjach Konta.
3. Każde z Ogłoszeń powinno zostać przypisane do odpowiedniej kategorii uwzględniającej cechy Psa objętego określonym Ogłoszeniem, w szczególności rasę tego Psa.
4. Hodowla zobowiązana jest wskazać cenę sprzedaży Psa wyrażoną w złotych polskich lub euro, która stanowić będzie kwotę brutto. Cena ta powinna stanowić cenę sprzedaży Psa, chyba że strony takiej umowy zgodnie postanowią inaczej.
5. Ogłoszenie powinno zawierać jasny, dokładny i kompletny opis Psa, wraz z wymienieniem jego cech szczególnych. Opis ten nie może zawierać informacji wprowadzających w błąd co do cech Psa oraz warunków jego sprzedaży. Ogłoszenie powinno zawierać informację o celu w jakim Pies może zostać wykorzystany, tj. w celu hodowlanym lub niehodowlanym (w tym Psy z wadami fizycznymi).
6. Ogłoszenie powinno zawierać informację o dodatkowych uprawnieniach Hodowli, o których mowa w § 6 ust. 5 poniżej. Uprawnienia te znajdować się będą w treści umowy sprzedaży zawieranej przez Użytkowników.
7. Jedno Ogłoszenie może dotyczyć tylko jednego Psa. Jeden Pies może zostać objęty wyłącznie jednym Ogłoszeniem.
8. W treści Ogłoszenia, jak i w żadnym innym miejscu, nie można zamieszczać treści reklamujących usługi konkurencyjne w stosunku do Platformy. Za usługi konkurencyjne należy uznać w szczególności inne portale internetowe publikujące ogłoszenia sprzedaży zwierząt przez hodowle zwierząt.
9. Ogłoszenie zostaje udostępnione w Platformie niezwłocznie po włączeniu przez Hodowlę widoczności ogłoszenia. Możliwość włączenia widoczności Ogłoszenia następuje po wypełnieniu wszystkich wymaganych informacji dotyczących Psa. Ogłoszenie to publikowane jest do czasu wyłączenia jego widoczności przez Hodowlę, sprzedaży Psa albo usunięcia Ogłoszenia przez Hodowlę lub Doginoga.
10. Hodowla, do czasu zawarcia umowy przedwstępnej lub umowy sprzedaży i wpłaty zadatku lub całości ceny sprzedaży Psa przez Nabywcę, może dokonać modyfikacji informacji zawartych w Ogłoszeniu. Modyfikacje te zostają niezwłocznie wprowadzone do Ogłoszenia po ich zatwierdzeniu przez Hodowlę. Hodowla nie może zmienić Ogłoszenia w taki sposób, iż dotyczyć będzie ono innego Psa niż Pies, który pierwotnie został takim Ogłoszeniem objęty.
11. W przypadku usunięcia Konta Hodowli, Doginoga wyłączy widoczność wszystkich informacji i Ogłoszeń zamieszczonych przez taką Hodowlę.
12. W przypadku naruszenia przez Hodowlę warunków publikacji ogłoszeń, o których mowa w niniejszym § 4, każdy Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić takie nieprawidłowości Doginoga za pośrednictwem formularza kontaktowego opublikowanego w Platformie pod adresem: https://doginoga.pl/contact lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: hello(a)doginoga.pl wraz z dokładnym opisem naruszeń.
§ 5 ZASADY SKŁADANIA APLIKACJI
1. Nabywca może w każdym czasie złożyć w Hodowli Aplikację. Aplikacja powinna zawierać uzasadnienie oraz odpowiedzi na pytania zawarte w formularzu. Aplikacja składana jest w ramach konkretnego Ogłoszenia.
2. W zależności od statusu Psa w danym miocie, Aplikacja może dotyczyć Psa możliwego do odbioru lub do odbioru wkrótce, a także Psa, który jeszcze się nie narodził, a który ma się narodzić w określonej Hodowli w przyszłości.
3. Aplikacja o Psa wysłana do Hodowli nie jest równoznaczne z rezerwacją psa i nie gwarantuje zawarcia umowy sprzedaży Psa. Złożona Aplikacja może zostać zaakceptowana albo odrzucona przez Hodowlę. Decyzja w przedmiocie jej akceptacji albo odrzucenia zależna jest wyłącznie od Hodowli, która kieruje się troską o dobro Psa. Hodowla, przed wydaniem decyzji w przedmiocie Aplikacji, może zadać Nabywcy dodatkowe pytania za pośrednictwem wybranego środka komunikacji. Hodowla może odrzucić Aplikację po jej przeanalizowaniu, bez wskazywania przyczyn.
4. Hodowla nie jest związana terminem do akceptacji lub odrzucenia Aplikacji. Do czasu zaakceptowania Aplikacji, Nabywca może ją anulować oraz podać powód jej anulowania.
5. W przypadku odrzucenia lub anulowania Aplikacji, Nabywca nie może złożyć Aplikacji ponownie.
6. Po akceptacji Aplikacji, Nabywca oraz Użytkownik, mający zamiar zawarcia umowy sprzedaży Psa, powinni postępować zgodnie z instrukcjami udostępnionymi w Platformie, w zakładce Moje Szczenięta, dostępnej z opcji ich Kont. W szczególności powinni oni udostępniać stosowne dokumenty oraz składać niezbędne oświadczenia woli oraz oświadczenia wiedzy, wymagane w ramach Weryfikacji Transakcji oraz Usługi Gwarancyjnej.
§ 6 WERYFIKACJA TRANSAKCJI I USŁUGA GWARANCYJNA
1. Doginoga czuwa nad prawidłowością umów sprzedaży zawieranych przez Hodowle oraz Nabywców w ramach usługi Weryfikacji Transakcji oraz powiązanej z nią Usługi Gwarancyjnej, jednakże skorzystanie z Usług oferowanych przez Doginoga pozostaje wyłączną decyzją Hodowli oraz Nabywcy i wymaga ich zgodnej woli. W celu skorzystania z tych usług, zawarcie umowy sprzedaży przez zainteresowanych Użytkowników, powinno zostać udokumentowane w Platformie. Doginoga nie odpowiada za jakiekolwiek ustalenia w zakresie sprzedaży Psów dokonane przez Użytkowników poza usługą Weryfikacji Transakcji. Weryfikacja Transakcji związana jest każdorazowo z konkretną Aplikacją.
2. W ramach Usługi Gwarancyjnej, Nabywca uiszcza zapłatę na poczet zadatku lub ceny sprzedaży Psa należnej Hodowli, za pośrednictwem Operatora Płatności. Obsługa płatności dokonywanych na rzecz Hodowli realizowana jest za pośrednictwem Operatora Płatności, w którym Hodowla posiada indywidualnie zweryfikowane konto płatnicze. Proces rozpoczęcia transakcji konta inicjowany jest przez Hodowlę. Nabywca otrzymuje następnie informację o możliwości dokonania wpłaty na rzecz Hodowli, a w momencie wyrażenia chęci dokonania płatności zostaje przekierowany do systemu Operatora Płatności, powiązanego z Kontem Hodowli i jej kontem płatniczym. Wypłata środków na rzecz Hodowli następuje niezwłocznie po ich otrzymaniu przez Operatora Płatności. W przypadku płatności ceny sprzedaży lub jej pozostałej części (gdy zawarto umowę przewidującą zadatek), funkcja umożliwiająca dokonanie płatności końcowej zostaje automatycznie odblokowana na 24 godziny przed planowaną datą odbioru Psa.
3. W celu przeprowadzenia Weryfikacji Transakcji, Hodowla oraz Nabywca, powinni w ramach ww. procedury udostępnić za pośrednictwem swoich Kont następujące informacje oraz dokumenty na zasadach określonych w Platformie:
a)informację o wybranym sposobie zawarcia umowy sprzedaży Psa oraz elementów przedmiotowo istotnych dla umowy sprzedaży - z uwzględnieniem wpłaty przez Nabywcę kwoty zadatku w wysokości ustalonej przez obie strony takiej transakcji, która to kwota zostanie zaliczona na poczet ceny sprzedaży oraz pozostałej ceny sprzedaży bądź z uwzględnieniem zapłaty przez Nabywcę jednorazowej ceny sprzedaży;
b) w przypadku Hodowli - numer chip Psa, chyba że numer ten został wcześniej wskazany w Ogłoszeniu. Po wpisaniu ww. numeru Hodowla powinna również udostępnić skan metryki Psa, na którym widoczny jest ww. numer;
c) umowę przedwstępną lub Umowę sprzedaży zawartą zgodnie z wzorem udostępnionym w Platformie (w opcjach Konta) wraz z określonymi tam załącznikami. Użytkownicy mogą w każdej chwili dokonać zmiany Psa będącego przedmiotem umowy, spośród Psów wskazanych w Ogłoszeniach konkretnej Hodowli;
d) oświadczenie Nabywcy o zakupie Psa dla celów niehodowlanych lub hodowlanych (jeżeli Hodowla udzieli zgody na zakup Psa w takim celu). W przypadku złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, wzór Umowy sprzedaży udostępniony w Platformie zawiera obowiązek zapłaty kary umownej przez Nabywcę na rzecz Hodowli w wysokości trzykrotności ceny Psa);
e) oświadczenie, iż Nabywca akceptuje cel w jakim Pies może zostać wykorzystany, który to cel Hodowla wskazała w Ogłoszeniu;
f) oświadczenie, iż Nabywca - jeśli kupuje psa do celów hodowlanych:
I. jest wyłącznie członkiem ZKwP (będącego członkiem Międzynarodowej Federacji Kynologicznej - FCI) i przestrzega statutów tych organizacji i wydanych na ich podstawie regulaminów i uchwał związkowych oraz, że nie jest członkiem innych organizacji zrzeszających osoby zainteresowane hodowlą psów rasowych i szkoleniem psów w celach użytkowych lub sportowych, bądź:
II. nie jest członkiem żadnej organizacji zrzeszającej osoby zainteresowane hodowlą psów rasowych i szkoleniem psów w celach użytkowych lub sportowych.
g) w przypadku Hodowli - wpisać kod odbioru wygenerowany automatycznie przez Platformę i przesłany na adres e-mail Nabywcy udostępniony przez niego w informacjach zgromadzonych na Koncie. Kod ten dostępny jest również w panelu Konta. Kod ten zostanie wygenerowany z chwilą zapłaty całości ceny sprzedaży. W przypadku braku zastrzeżeń Nabywcy co do zgodności Psa z treścią umowy, zobowiązany jest on udostępnić Hodowli kod odbioru. Wpisanie kodu odbioru przez Hodowlę stanowi informację, iż transakcja przebiegła pomyślnie - w szczególności, iż Pies został odebrany oraz stan i cechy odebranego Psa odpowiadają przedmiotowi zawartej przez strony umowy.
4. W umowie zawieranej między stronami, należy zawrzeć w szczególności następujące oświadczenia:
a) w przypadku Hodowli - oświadczenie, iż:
I. Pies wolny jest od wad prawnych oraz nie narusza praw osób trzecich, stanowi jej własność w rozumieniu przepisów prawa cywilnego, zaś w stosunku do Psa nie toczą się żadne postępowania sądowe ani nie stanowi on przedmiotu postępowania zabezpieczającego ani zabezpieczenia;
II. Pies pochodzi z jej hodowli zarejestrowanej w ZKwP pod przydomkiem wskazanym w Platformie, jest po przeglądzie miotu (protokół odbioru powinien być udostępniony Nabywcy do wglądu), został odrobaczony oraz stosownie do wieku odpowiednio zaszczepiony;
III. Pies w chwili zbycia nie wykazuje objawów chorobowych, jest w dobrej kondycji;
IV. matka i ojciec Psa są psami zarejestrowanymi w stowarzyszeniach kynologicznych zrzeszonych w FCI;
V. w przypadku Psa obarczonego wadami - oświadczenie o istnieniu poszczególnych wad.
b) w przypadku Nabywcy - oświadczenie, iż:
I. nabywa on Psa w celu zgodnym z celem wskazanym przez Hodowlę w Ogłoszeniu;
II. w przypadku Psa niehodowlanego (pies na kolanka) - Nabywca nie może użytkować Psa w innych celach niż niehodowlanych, w szczególności w celu rozpoczęcia działalności hodowlanej. Pies niehodowlany jest Psem, któremu nie zostaną zrobione uprawnienia reproduktora (w przypadku samca) lub uprawnienia suki hodowlanej (w przypadku suki), nieposiadający miotu (potomstwa) oraz nieuczestniczący w wystawach psów rasowych organizowanych na terytorium RP oraz za granicą;
III. w przypadku Psa nabywanego w celach hodowlanych - oświadczenie, iż nie będzie wystawiał on Psa na wystawie psów rasowych innej aniżeli zorganizowana przez ZKwP lub stowarzyszenie zrzeszone w strukturach FCI;
IV. nie będzie użytkował Psa w cyrku, na pokazach lub wykorzystywał do badań medycznych.
5. W umowie sprzedaży Psa, strony mogą ponadto zawrzeć następujące dodatkowe zobowiązania uregulowane we wzorach umów zamieszczonych w Platformie - w zależności od wyboru Hodowli:
a) prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Psa w wybranym przez Hodowlę terminie w przypadku rozmnażania Psa w strukturach stowarzyszenia nienależącego do FCI lub wykorzystywania psa niezgodnie z umową (w szczególności sprzecznie z oświadczeniami, o których mowa w ust. 4 powyżej);
b) prawo pierwokupu Psa;
c) zobowiązanie do zachowania poufności;
d) kary umowne z tytułu: naruszenia zakazu rejestracji Psa w innym stowarzyszeniu niż ZKwP; naruszenia celu zakupu Psa wskazanego w § 6 ust. lit. b) pkt I; naruszenia zakazu zbycia Psa osobie stowarzyszonej w innym stowarzyszeniu niż ZKwP; w przypadku Psa niehodowlanego - zakazu wystawiania Psa w wystawach psów rasowych organizowanych na terytorium RP oraz za granicą; w przypadku Psa zakupionego w celach hodowlanych - naruszenie zakazu wystawiania psa na wystawie psów rasowych innej aniżeli zorganizowana przez ZKwP lub stowarzyszenie zrzeszone w strukturach FCI; naruszenia poufności.
6. Hodowla wraz z Psem powinna obligatoryjnie wydać Nabywcy metrykę Psa, potwierdzenie wykonania znakowania (chip), umowę sprzedaży, protokół przeglądu miotu, książeczkę zdrowia/paszport. Nadto, Hodowla może wydać Nabywcy inne dokumenty lub przedmioty określone w Ogłoszeniu.
7. Oświadczenia oraz zobowiązania dodatkowe, o których mowa w ust. 4 i 5 powyżej stanowią elementy wzoru umowy sprzedaży udostępnianych Użytkownikom w Platformie. W celu skorzystania z usług Doginoga opisanych w niniejszym Regulaminie, Użytkownicy nie mogą zawrzeć umowy sprzedaży Psa przy wykorzystaniu własnych wzorów umów, nieudostępnionych im w Platformie. W przypadku, gdy umowa zawarta przez Użytkowników nie zawiera jednego z oświadczeń, o których mowa w ust. 4 i 5 powyżej, Doginoga może wezwać Użytkowników do uzupełnienia umowy o brakujące oświadczenia poprzez zawarcie przez nie aneksu do umowy lub złożenia dodatkowych jednostronnych oświadczeń.
8. Umowa, o której mowa w ust. 3 lit c) powyżej określa termin do odbioru Psa z Hodowli, którą ustalają Użytkownicy. W przypadku braku odbioru Psa w ustalonym terminie, każdy z Użytkowników będących stroną transakcji, może wybrać za pośrednictwem Platformy opcję rezygnacji z transakcji. W przypadku, gdy Użytkownicy zawarli umowę przedwstępną z zadatkiem, wybranie tej opcji jest równoznaczne ze złożeniem drugiej stronie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przedwstępnej. Wybierając opcję rezygnacji z transakcji Użytkownik wskazuje powód rezygnacji, a także może zamieścić dodatkowe wyjaśnienia oraz załączniki. Zadatek zostanie rozliczony zgodnie z Postanowieniami Szczególnymi - Warunki Rozliczenia Zadatku.
§ 7 ROZWIĄZANIE UMOWY, USUNIĘCIE KONTA
1. Użytkownik może w każdym czasie, bez podawania przyczyn, zrezygnować z Konta Nabywcy, składając Doginoga oświadczenie w tym przedmiocie - poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia woli wybierając opcję usunięcia Konta Nabywcy w zakładce „Ustawienia Konta”. W tym celu należy kliknąć odpowiedni odsyłacz oraz wypełnić formularza usunięcia Konta Nabywcy. Użytkownik może także przesłać stosowne oświadczenie woli o usunięciu Konta Nabywcy na następujący adres poczty elektronicznej: hello(a)doginoga.pl. Złożenie oświadczenia o usunięcia Konta Nabywcy w jeden z opisanych powyżej sposobów równoznaczne jest ze złożeniem przez Użytkownika jednostronnego oświadczenia o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług związanych z Kontem Nabywcy w trybie natychmiastowym. Niezwłocznie po złożeniu takiego oświadczenia woli, Doginoga trwale usunie Konto Nabywcy oraz zamieszczone w nim informacje, z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej.
2. Poza przypadkami, o których mowa w Regulaminie Platformy Doginoga, Doginoga jest uprawniona do odmowy świadczenia Usług, zablokowania dostępu do Konta Nabywcy, zawieszenia Konta Nabywcy, rozwiązania umowy o świadczenie usług związanych z Kontem Nabywcy w trybie natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia i usunięcia Konta Nabywcy korzystającego z Usług w sposób sprzeczny z prawem lub postanowieniami Regulaminu - również w przypadku, gdy Nabywca w całości lub w części nie wypełnia obowiązków określonych w procedurze Weryfikacji Transakcji i Usługi Gwarancyjnej, opisanych w § 6 powyżej. Decyzja o wyborze wskazanych powyżej sposobów działania podejmowane są przez Doginoga z uwzględnieniem charakteru, stopnia oraz skutków stwierdzonego naruszenia, w sposób proporcjonalny do jego wagi i okoliczności konkretnego przypadku.
3. Doginoga zastrzega sobie także prawo rozwiązania zawartej z Użytkownikiem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną związanych z Kontem Nabywcy oraz usunięcia Konta Nabywcy - z ważnych przyczyn niezależnych od Doginoga, tj. mających istotne znaczenie dla świadczenia Usług, jak np. zmiana obowiązujących przepisów prawa. Oświadczenie woli Doginoga o rozwiązaniu tej umowy zostanie złożone Użytkownikowi za pośrednictwem wiadomości e-mail – z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia.
4. Doginoga przesyła oświadczenie o rozwiązaniu Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia na adres e-mail podany przez Użytkownika wskazując podstawę takiego wypowiedzenia.
5. Doginoga może odmówić świadczenia Usług i usunąć Konto Nabywcy, jeżeli zostało ono założone ponownie po rozwiązaniu Umowy przez Doginoga w trybie określonym w ust. 2-3 powyżej. W takim wypadku, fakt usunięcia Konta Nabywcy rozumieć należy za złożenie Użytkownikowi oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług związanych z Kontem Nabywcy w trybie natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia.
6. Zawieszenie Konta Nabywcy oznacza czasowe uniemożliwienie korzystania z jego pełnej funkcjonalności. W okresie zawieszenia Konta Nabywcy, Nabywca w szczególności:
a) nie ma możliwości realizowania transakcji płatniczych za pośrednictwem Operatora Płatności, a tym samym dokonywania i otrzymywania płatności od Hodowli,
b) funkcjonalność Konta Nabywcy, w szczególności jego panelu administracyjnego oraz narzędzi zostaje ograniczona do opcji niezbędnych dla Nabywcy w celu usunięcia naruszeń pozwalających na odwieszenie Konta Nabywcy przez Doginoga,
7. Doginoga przywróci pełną funkcjonalność Konta Nabywcy niezwłocznie po ustaniu przyczyn zawieszenia, o ile Nabywca spełni warunki określone w niniejszym Regulaminie oraz ewentualne dodatkowe wymogi określone przez Doginoga.
8. W przypadku, gdy Konto Nabywcy zostało zawieszone, ulega ono usunięciu w terminie 2 miesięcy od dnia jego zawieszenia. Usunięcie Konta Nabywcy równoznaczne jest ze złożeniem przez Doginoga oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług związanych z Kontem Nabywcy w trybie natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia.
9. W przypadku usunięcia Konta Nabywcy – w wyniku oświadczenia woli złożonego przez Użytkownika albo Doginoga, bądź usunięcia zawieszonego Konta Nabywcy, Doginoga przechowywać będzie dane niezbędne do czasu zakończenia procesu Weryfikacji Transakcji oraz Usługi Gwarancyjnej, a także przez czas przez jaki Doginoga może przechowywać dane osobowe, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Zasady przetwarzania danych osobowych opisuje „Polityka Prywatności” i „Polityka Cookies”.